I samarbejde med Blågårds skole har vi arbejdet på at skabe spændende, udfordrende og kreative rammer for leg, bevægelse og læring på Blågårds skoles legeplads.

Den nye store legeplads på Blågårds skole indeholder flere legeområder, hvor børnene kan kombinere og udvikle deres leg i nye højder.

 

  • “Lege, klatre og udfordre” er hvad det nye klatresystem kan byde på. Det mange muligheder det rummer af forskellige typer af leg kan finde sted på samme tid uden at legene og børnene kommer i konflikt med hinanden. Samtidig kan børnene lege og bevæge sig i flere niveauer, blive udfordret, samt styrke og udviklet deres motoriske egenskaber på forskellige måder.
  • “Hoppe, læring og ophold” er temaet for skolens indgangsparti. Her er området omdannet til en indbydende legeplads, der via forskellige elementer og farver signalerer, at dette er et miljø, der appellerer til leg, bevægelse og læring.
  • “Leg, pyramide og tribune” er de ord der beskriver det nye, anderledes hænge-ud-område på skolen. Her har vi etableret et siddemiljø, hvor børnene let kan tage aktiv del i legen som følge af, at de to aktive områder er tæt knyttet til dette spændende siddeområde.
  • “Boldspil, teater og mødested” er området, som i endnu højere grad appellerer til forskellige aktiviteter af boldspil og leg på en gang.

 

Med de nye flotte områder er der blevet skabt fantastiske og lærerige rammer for leg og bevægelse for eleverne på skolen.

 

Projektleder
Jeanette Sandberg Andersen
Landskabsarkitekt, MDL
jsa@cado.dk
+45 2285 3939